سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محمد شادانی

مسعود رسام پس از سالها دوری از تلویزیون ، با سریال «بزرگ مرد کوچک» کار برای نوجوانان را شروع کرد . مسعود رسام کارهای موفق زیادی در پرونده خود دارد . چاق و لاغر ، در خانه محله بهداشت، هاچین و واچین ، فیلم سینمایی علی و غول جنگل و خیلی های دیگر .
این مجموعه جدید که به سفارش گروه کودک و نوجوان شبکه دو و با مشارکت شرکت صبا ساخته می شود ، زندگی نوجوان کنجکاوی را نشان می‌دهد که به دنبال یافتن جواب سؤالهایش به دوران مختلف تاریخ سر می کشد ، نوجوانی‌که دلش می خواهد مرد بزرگی باشد و در تاریخ ثبت شود . او بنا به گفته مسعود رسام نوعی نماد غرور ملی ماست ، این نوجوان زندگی نامه هر شخصیت تاریخی را که در کتاب ها یش می خواند به همان دوره تاریخی برمی گردد ، به دادگاه گالیله می رود ، در مقطعی دلش می خواهد هیتلر شود و بعد به سراغ امیر کبیر ، ابن سینا ، پرفسور حسابی و … می رود و از نزدیک در جریان زندگی آنها قرار می‌گیرد و در نهایت به این نتیجه می رسد که بزرگ بودن به هر قیمتی خوب نیست و خودش در این مسیر به یک بلوغ فکری می رسد و شخصیت آینده خود را پیدا می‌کند …


مسعود رسام درباره بزرگ مرد کوچک می‌گوید : مدتها بود که به این موضوع فکر می‌کردم که تا به حال کار شاخصی در زمینه کودک انجام نشده است با وجودی که اکثریت مخاطب تلویزیون را همین گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل می‌دهد و وقتی این کار پیشنهاد شد به سرعت کار را پذیرفتم ، بزرگ مرد کوچک برای خودم رجعتی به گذشته بود .
رسام در ارزیابی خود از مجموعه می گوید : فکر می کنم کار موفقی از آب درآید و همانطور که با سریال همسران تب کارهای خانوادگی بالا رفت ، آرزو می‌کنم که این کار هم سرآغازی برای کود کان باشد و امیدوارم طبق پیش بینی های ما کار ارزشمندی تولید شود .
رسام کار برای این گروه سنی را نوعی ادای دین به نسل آینده می داند و می گوید : به نظر من کار برای این گروه سنی یک نوع ادای دین به نسل آینده است .
قهرمان اصلی داستان نوجوانی به نام علیرضاست که به همراه مادر و مادربزرگش زندگی می کند ، او از داشتن پدر محروم است ، علاقه زیادی به تاریخ دارد و بر حسب تصادف معلم تاریخ او که شباهت زیادی به پدرش دارد باعث علاقه بیشتر او به تاریخ می‌شود .
علیرضا با طرح هر سؤال و با هر بهانه ای که برای بزرگترها معمولی و عادی شده به تاریخ سفر می کند و به دلیل همین سفرهای مختلف کار دارای لوکیشن ها و دکورهای بسیار زیاد و متنوعی می شود و از طرفی به دلیل استفاده زیاد از افکت ها و جلوه های کامپیوتری فضای تخیلی کار بیشتر می ‌شود .
سعید پورفرج تهیه کننده این مجموعه هم درباره حجم کار می گوید : تعداد زیاد دکور ، لوکیشن های متعدد و طراحی گریم های مختلف کار سنگین و طاقت فرسایی بود که با وجود پیش تولید قبلی 3 ماهه کمی از حجم کار زمان تصویربرداری کم شد .
وی درباره دکورها و لوکیشن های کار گفت : کاخ نیاوران ، کلیسا ، مدرسه ، شهرک سینمایی ، آمفی تئاتر، لوکیشن های کار بود و زمانهایی که علیرضا به آنها سر می زند امیر کبیر ، زکریای رازی ، خوارزمی ، گالیله ، ادیسون ، پرفسور حسابی ، بیروت قدیم و خانه مادری ایشان در بیروت ، صحنه ای مربوط به بازسازی جنگ آمریکا و عراق ، صحنه مربوط به انسانهای اولیه هابیل و قابیل ، از جمله حجم سنگین ساخت دکور وطراحی گریم بود .
دست اندرکاران این مجموعه مهم ترین هدف طراحی و ساخت چنین مجموعه ای را ساده سازی تاریخ و ایجاد انگیزه تحقیق می دانند .

عوامل این سریال عبارتند از :
تهیه کننده : سعید پورفرج
کارگردان : مسعودرسام
مدیر تولید : ناصر ریحان صفت
نویسنده : شیما بحرینی
مدیر برنامه ریزی : بهرام محمد پور
گروه کارگردانی : فریبا نادری ، علی صراف
منشی صحنه : مرجان تاجیک
طراح گریم : مهرداد میر کیانی
اجرای گریم : راحله نعمت زاده ، امیر حسین سعیدی ، سیاوش آهنگر ، سپیده راستی فر
مدیر تصویر برداری : امیر قربانخانی
دستیاران :مرتضی صفدری نهاد،علی قربانخانی،وحید بصائری،احسان عاملی،جهان عزیزی
صدابردار : سعید احمدی
دستیار تصویربردار : سعید علیپور ، میثم معتمدی
طراح صحنه و لباس : مرتضی مفاخری ، ثمینه افتخاری ، پیام عزیزخانی ، سمیه بیرامی
اجرای دکور : رضا پورثابت ، محمد حمیدی ، رضا پورحیدری ، محمد حسین پورفرج ، شهروز دهقان
تدوین : امین عابدی
آهنگ ساز : محمد محمدعلی
جلوه های ویژه کامپیوتری : رضا فخاریه
مدیر تدارکات : مهدی طنابچی
دستیار تدارکات : حمید محمدی
خدمات : رضا سعادت ، مسلم احمدپور
جانشین تولید : علیرضا نوبخت
عکاس : مهدی حیدری
جلوه های ویژه : حمید سلیمانی ، مجید سلیمانی
ترابری : امیرحسین رجب زاده ، امید اصغری ، محمدرضا عادلی ، بهروز هاشمی ، امیر قربانی ، مهدی کثیریان
مجری طرح : حسین فراست
امور مالی : نصرت تولی
امور دفتری : محمد رضا پورحسن طنابچی ، حمیدرضا زاغی
کارشناس برنامه : خانم نیک سیرت
ناظر کیفی : محمد علی باغچه سرا
مسئول هنروران : رضا نیلی
و بازیگرانی چون رامبدجوان ، لاله صبوری ، بهروز بقایی ، شهربانو موسوی ، احمدرضا اسعدی ، ندا مقصودی ، فریبا نادری ، عزیز مالکی ، بیژن سیفان ، ایرج ملکی ، هادی اتابکی ، مهدی طنابچی، رضا سعادت ، میرطاهر مظلومی ، و نادر سلیمانی

هنرمندان نوجوان این مجموعه نیز محمد شادانی در نقش علیرضا – آرین فشنگچی ، ابراهیم زارعی ، نوید دهدشتی ، امیررضا نیکخواه بهرامی و پارسا قاسمی هستند .

منبع:پایگاه اطلاع رسانی محمد شادانی


نوشته شده در دوشنبه 88/4/1ساعت 12:14 عصر توسط مهدی نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ



تنگ نا - دستگاه کوچک کننده بینی آیدان - خرید اینترنتی